torsdag, april 20, 2006

Så hjärtekrossande rättskaffens, så långtråkiga!

"Ack, vad är ni för något, ni mina skrivna och målade tankar! Det var inte länge sedan ni var färggranna, glada och elaka, fyllda av sporrar och hemliga kryddor som fick mig att både nysa och skratta - och nu? Redan har nyhetens behag svunnit och några av er är, fruktar jag, redan på väg att förvandlas till sanningar, så odödliga ter de sig redan, så hjärtekrossande rättskaffens, så långtråkiga!" Av kloka och roliga"Lill-Feffe", som vi brukade kalla honom Friedrich Nietzsche "Bortom ont och gott, 1886"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gentemot Fredrik N har jag inga som helst kommentarer att tillägga.
isapisa

4/20/2006 02:30:00 em  
Blogger Morelli said...

Åh, tack för en kommentar Isa Pisa, vi uttryckte oss bättre förr, eller hur? i dag skulle man på sin höjd säga "va trött jag blir på mig själv"

4/20/2006 03:54:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.