onsdag, oktober 11, 2006

Posörernas Södermalm

Ana bloggade om Carl Johan Vallgren som hon jämt ser på Söder (fast han visst påstår sig bo i mycket häftigare Berlin) och jag gick in och kikade på hans hans hemsida och såg direkt att det var en regelrätt posör jag hade att göra med. (So stay away young ladies!) Jag gillade VERKLIGEN "För herr Bachmanns broschyr" när det begav sig. Apropå posörer så flanerade även Lars Demian på Söder i dag, längst med Folkkungagatan med Icakassar & barnvagn & regnskydd och jag stod utanför den fantastiska klockaffären (där trevliga klockmannen från Damaskus säljer & lagar gamla klockor) med min cykel och mötte som hastigast Demians blick och jag såg att han har "fattat" för det blir ett slags vemod i ögonen då på de som fattat& jag såg att han kämpar på med sitt& kanske längtar någonstans men inte riktigt vet vart & kanske inte längre & jag såg också att jag förmodligen är rätt snygg för det gnistrade till en liten liten aning i hans ögon. Och Demians fru om du läser den här bloggen så flirtade han INTE. Vi snackar subtila små skiftningar bara.

13 Comments:

Blogger rosa fluff said...

fantastiskt!

10/11/2006 10:24:00 em  
Blogger odenplan.nu said...

Posörer på Södermalm Jenny...du kan inte mena allvar...

/M

10/12/2006 10:22:00 fm  
Blogger Morelli said...

nej eller hur odenplan :-)

10/12/2006 05:49:00 em  
Blogger odenplan.nu said...

Hmm... ;)

Kul inlägg var det anyhow...

10/12/2006 05:52:00 em  
Blogger Morelli said...

fast inte vet jag vad du lägger in i begreppet "posör", Odenplan. Mig veterligen kan de dyka upp lite varstans, tom här i aspudden.

10/12/2006 08:13:00 em  
Blogger jacobsteel said...

Djävulen bor i detaljerna, så ere...



Å Vallgren... ojoj... jag fnissade mycket åt broschyren. Mest i början. Mindre i slutet, det tyckte jag gav läbbig eftersmak.

10/12/2006 11:06:00 em  
Blogger Morelli said...

i detaljerna var det! MINNS inte slutet, hoppas den står kvar på hyllan

10/13/2006 07:02:00 fm  
Blogger jacobsteel said...

kommer inte heller exakt ihåg. vill minnas att slutet involverade några nattståndna tirader om att trasha sin tjejs prylar i nånslags utbrott. trist på många vis, om inte annat för att det liksom målar in berättarjaget i sömniga "knasboll" hörnet...

10/13/2006 09:52:00 fm  
Blogger jacobsteel said...

men detaljerna... det är grejer det.... blickar. skiftningar och förskjutningar. fina grejer.

10/13/2006 09:53:00 fm  
Blogger Space babe said...

På Vallgrens hemsida står det att han bor i Sthlm sen 2005. Tror han är snäll, och på ngt sätt omedveten och naiv (och kanske även generös och bjussar på det), med tanke på de hemska bilderna av honom på hemsidan.

10/13/2006 10:58:00 fm  
Blogger odenplan.nu said...

Jenny...dom finns överallt...inte minst på Odenplan. Jag tycker det är kul bara när du berättar om Vallgren som ju är rätt mycket posör...och att han glider runt lite casual på söder. Skillanden på posörerna på Stureplan och dom på Mariatorget är att de senare inte anser sig vara posörer...

Fan..har jag trasslat in mig i något nu?

10/13/2006 11:58:00 fm  
Blogger Hanna said...

Jag tror inte det är någon skillnad. Måste det vara det?

10/13/2006 12:48:00 em  
Blogger Ana said...

Posör är verkligen rätt ord! Men det behöver väl inte betyda att Vallgren är en otrevlig kille direkt... bara en rättså självupptagen. Eventuellt. Vem vet, egentligen.

10/19/2006 09:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.