onsdag, december 27, 2006

Tomten kom

Och jag har återigen haft problem med Blogger och publiceringen av bilder. Dumma, dumma nya blogger. Om någon vet var problemet sitter så får ni gärna höra av er. (Jag har rensat cachen och haft mig men det är fan i mig i Bloggers publiceringsverktyg buggen finns) Jag ligger strax på sängen igen och läser Anthony Bourdains "Kitchen Confidential". Jag hade ingen plan att läsa den, häromdagen bara låg den där på nattygsbordet. Perfekt läsning. New York åttiotal, mat, knark och hårt arbete. Beställ aldrig fisk på en måndag. På nätterna har jag legat och kollat på olika sekvenser ur "Kill Bill" och försökt avgöra om det är väldigt oansvarigt eller bara lite oansvarigt att låta Alice (12) se den. Vi lovade henne det om hon lovade att börja äta kött igen. Och nu äter hon kött igen upplyste hon oss om via sin mobil från Malmö. Men jag står inte ut med den tecknade våldtäktsmordsekevensen om O-ren Ishiis barndom . Fixar inte att se den med min dotter i alla fall. Men att se Uma och Darryl slåss i en trailer- det är ju rena rama girl powern. I julklapp fick jag bland annat hemmagjorda kolor, en skruvutdragare , en ansiktsbehandling och så fick jag gamla hederliga Videodrome av Cronenberg. Nu ska jag passa på att vila och läsa för Olle och Martin är ute och far. Morsning. PS via Emma Gray Munthe hittade jag den här skojiga texten av Hitchens som jag flitigt citerat ur vid julbordet. "If I am correct about this, which I am" DS

7 Comments:

Blogger Emma said...

Om jag fick bestämma skulle delar av Kill Bill vara obligatorisk tittning för varje tolvåring! På riktigt! (Har ni sett Whale Rider? Den är lite snällare, men girlpower, den också.)

12/27/2006 06:32:00 em  
Blogger Morelli said...

whale rider? nix, den ska vi leta upp, tack för tipset

12/27/2006 06:38:00 em  
Blogger Monica said...

Vad är det som strular när du ska lägga upp bilden? Jag upptäckte igår att man måste sätta ett litet kryss i rutan att man godkänner deras villkor, annars vill den inte ladda upp, men sen var det inget strul.
Gott slut och gott nytt till dig!
/Monica

12/29/2006 02:57:00 em  
Blogger Morelli said...

hej monica!
Tack för tipset men just nu funkar det & jag hittar ingen ruta att kryssa i, det kanske är när man "signar upp första gången..
/jenny

12/29/2006 05:12:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Jag vill verkligen läsa texten
du länkar till, men det verkar
ta ett par dagar. Hitills är den bra...

12/30/2006 12:18:00 em  
Blogger jacobsteel said...

hmm.. bildtrubbel? gamla blogger funkar ju... jag har inte vågat byta än.. kan man byta tillbaka?

12/30/2006 08:54:00 em  
Blogger Morelli said...

nix pix,jacob då får man göra en ny blogg tror jag. och nu strular det igen- jag hade tänkt att lägga upp en fin "scanner darkly" rosa fluff- inspirerad bild....

12/30/2006 09:47:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.