onsdag, januari 24, 2007

Framme?

Vad var det här för extremt tråkig bildserie jag publicerade nyss? Jag var på vippen att avpublicera de senaste blogginläggen när jag kom hem men så ångrade jag mig. Man måste lära sig stå för sina misslyckanden, kom jag på. I dag försökte jag fotografera den blonda som sitter i informationsdisken på Åhléns City- hon som spelar i "Sånger från Andra våningen"- men hon sa nej med sin något ljusa och pipiga stämma. Jag hade tänkt skriva " Vad har Åhléns och Roy Anderson gemensamt?" Men precis just nu skulle jag vilja ha en annan blogg att ösa lite galla i- anonymt. Jag funderar på att kontakta någon av mina bloggkompisar och höra efter ifall jag kan gästblogga hos någon av dem ibland. För min egen röst, min ”morellis blogg persona” är ju så käck och glad hela tiden... Förresten så har Mathimlens fantastiska bloggtext från Friskis och Svettis gjort att jag BARA fokuserar på andra när jag tränar där. Och i dag hade jag en ENORM tantrumpa precis framför ögonen när jag gjorde situps- "gå hem och sluta ät chips" fick jag lust att säga och jag ville dessutom mörda tränaren som inte hade NÅGON känsla för rytm. Här är jag och här är mitt liv och tanterna med enorma rumpor som gör meningslösa rörelser i oändlighet till ingen nytta...Amen

8 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Precis innan jag kikade in på din blogg
tänkte jag att det lönar sig att vara elak.
Man kanske borde skapa en superanonym
"elakblogg", med flera användare.

1/24/2007 10:07:00 em  
Blogger rosa fluff said...

För övrigt tycker jag att
bildserien blir väldigt rolig
bara för att du skriver att den
är extremt tråkig.

1/24/2007 10:19:00 em  
Blogger Jenny Morelli said...

hej elle! ja det borde man..."löna sig" i bemärkelsen läsvärd.

1/25/2007 08:10:00 fm  
Blogger Space babe said...

Jag tycker också att bilderna är bra.

1/25/2007 09:49:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker du och mathimlen är så jätteduktiga som går och tränar. Isapisa

1/25/2007 10:52:00 fm  
Blogger Jenny Morelli said...

Mmm visst är vi! träningen ersätter rökning-jag visste det innan jag slutade röka att jag var tvungen att göra något istället. Om inte annat så spänns lungorna ut och används i ett konstruktivt syfte. I bland i alla fall kan jag känna en slags lycka...det brinner inuti kroppen när jag tränar...

1/25/2007 11:05:00 fm  
Blogger jacobsteel said...

exakt. skriver man att nåt är trist så blir det helt plötsligt kul. gåtfullt det där...


och softa bilder. :)

1/26/2007 12:29:00 fm  
Blogger Hanna said...

Och den elaka bloggen ska förstås heta "Mina fiender" efter en kommentarsdiskussion på tidigare blogginlägg.

1/27/2007 09:37:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.