torsdag, mars 22, 2007

Iakttagelser på Friskis

Intensivgymnastik på Friskis&Svettis City. Lunchtid. "35" stod det efter passet, fråga mig inte varför för det höll på i trekvart. Bra tränare, hög musik. Efteråt när alla stretchar börjar tränaren prata och nog är det minst fem personer i lokalen som pratar tillbaka och skojar och skrattar.  Jag är fel person att fråga exakt vad de pratade om men det hade ungefär att göra med olika generationer, de som är lite äldre, de som var med redan -78...och de som är lite yngre, ha ha, Roxy Music och så vidare. Alla grinar proffsigt och ler. Det är en helt annan stämning i salen än låt oss säga klockan 4 på Hornstull. Då är det mest tafatt och tyst. Den enda som pratar tillbaka är kanske clownen Manne som också tränar där. Men på Mäster Samuelsgatan kring lunchtid- här är alla på och trevliga smalltalkers med jobb mitt i city.

7 Comments:

Blogger Space babe said...

Visst kan man upptäcka väldigt intressanta detaljer som säger mkt om samhället vi lever i på Friskis!?

3/23/2007 12:42:00 em  
Blogger rosa fluff said...

som t.ex. clownen Manne...

3/24/2007 01:12:00 fm  
Blogger Morelli said...

clownen manne har statlig konstnärslön råkade jag läsa när jag häromdagen var inne konstnärsnämndens hemsida han bor dessutom i liljeholmen..jag har desutom för mig att han bor i eller bredvid den otroligt fina herrgården Lustikulla (fd Luderkulla) dit Bellman brukade bege sig när det begav sig)

3/24/2007 08:46:00 fm  
Blogger Morelli said...

så nu vet ni det!

3/24/2007 10:11:00 fm  
Blogger rosa fluff said...

Vad gör han då? Är det clowneriet han får pengar för? Det kanske är något för mig.

3/24/2007 12:10:00 em  
Blogger Morelli said...

han clownar sig på somrarna i parker med sina vuxna barn ja och på vintrarna är det friskis som gäller o han kanske är hemma o övar på nya clownerier....

3/24/2007 12:30:00 em  
Blogger Smarta Sara said...

Jag har också jympat med clownen Manne! Och jag blir helt nervös varenda gång. Jag tror att han ska vara som på han var på tv när jag var liten och sa BANAN så där döv-aktigt.

3/25/2007 10:21:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.