fredag, juli 27, 2007

Först regn sen sol

Jag läser att Lars Forsell är död. Jag läser att det är poesifestival på Gotland nu. Jag läser att Inger Edefeldt deltar på denna. Inget ont om henne men poet är hon inte. Det är oftast folk från andra kultursfärer som deltar på poesifestivaler- skådisar och prosaförfattare och dansare. Det retar mig. Det beror förstås på att de existerande poeterna inte är tillräckligt bra och tillräckligt många. Och inte heller tillräckligt fina affischnamn. Lägg ned poesifestivalerna. Jag läser om en amerikansk general som fått gå i pension sedan han skrivit rapporten om förhållandena i Abu Ghraib. Jag målar munnen väldig röd. Småkillarna fick åka till Lummelunda. Jag och S och S ska cruisa med bilen. Ville har fått en kompis i killen i grannhuset. Min trettonåring kommer in i rummet med knallröd mun och en massa kajal och ser frågande ut. För mycket svarar jag. Nu kommer solen.



Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.