lördag, oktober 06, 2007

jag lyder

Kära blogg!
jag är ledsen att jag inte pysslar med dig lika mycket som förut
Min mamma och pappa ska flytta från huset där jag växte upp.
Jag kommer alltså INTE att fira jul där. Det känns jättejättekonstigt.
Mexiteglet...ljuset som faller i korridoren
Mina barn är lite utspridda, en kollar på teve, en är ute på nätet och
en sover i tält i Huddinge ty han har blivit scout.
Det luktar vitlök och kyckling.
Nu ropar min man att jag måste sluta sitta vid datorn och jag lyder.
Jag lyder.

4 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Hmmm...

Jag minns ert stora residens och din pappas amerikanare...
Bodde inte Loffe Carlsson en liten bit bort ifrån er?
Det var fint där ni bodde.
Det var fint där vi bodde.
Där vi bodde fanns det mest fina människor.


//Norman B Fibbler

10/06/2007 09:42:00 em  
Blogger Morelli said...

hej norman, visst bodde loffe längst in på tingsvägen...han höll tal på valborg minns jag...han var kvarterets stora kändis, jussi björlings barnbarn bodde också där och sen kom refaat dit...mkt kändistätt m.a.o

10/07/2007 02:42:00 em  
Anonymous Anonym said...

Ja det känns sorgligt. En epok är över. Vi blir äldre... Isapisa

10/07/2007 09:50:00 em  
Blogger Hanna said...

Ibland någon gång ganska sällan när jag haft ärende i den delen av Lund smyger jag förbi och kollar på mitt barndomshus som pappa sålde sen efter skilsmässan. Det är så konstigt att det bara står kvar där men att jag inte får gå in.

10/09/2007 07:40:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.