onsdag, november 21, 2007

Vårt dagliga bröd ge oss icke i dag

Ja, vad ska jag säga... För andra gången på ett par månader förbarmar du dig över oss och ger oss överblivet bröd från någon av dina syrianska släktingars bageri. När jag kom hem stod en stor svart sopsäck med cirka tjugo kilo bröd på köksgolvet. Min make kunde inte säga tack men nej tack när du kom med den i eftermiddags. Och jag förstår att det känns bra när du hjälper den här svenska trebarnsfamiljen. Men när jag ser den där stora sopsäcken med dagsgammalt bröd känner jag mig fattig, S. Snälla, sluta ge oss bröd!

3 Comments:

Blogger Morelli said...

det vill säga: om det inte är surdegsbröd

11/21/2007 10:24:00 em  
Blogger Space babe said...

Hahaha, åh, jag känner igen den där viljan att göra gott!

11/21/2007 11:14:00 em  
Blogger Unknown said...

Vilka omtänksamma granar ni verkar ha!

Tycker att ni ska säga till dem att sluta ge er surdegsbröd, men gärna osötat fulkornsbröd
(^_^)
A

11/23/2007 06:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.