fredag, december 07, 2007

Tanten i tunneln

Under Liljeholmsbron. Hon har stått lutad mot väggen flera gånger när jag cyklat förbi. Precis när man passerar henne så spottar hon. Hon byter inte ställning eller försöker träffa, bara spottar.
I går när jag cyklade hem vid middagstid stannade jag till. "Hör du, vi känner inte varandra men jag blir ledsen när jag ser dig här. Jag önskar att du ska få lindring. Att du en dag känner att du inte måste stå här och spotta längre." Tanten stod kvar med sänkt huvud, rörde sig inte. Jag fortsatte cykla och grinade hela vägen hem. Det är för sorgligt att man ska behöva stå ensam i dunkla tunnlar och spotta.

3 Comments:

Blogger Hanna said...

Buhuu. Så sorgligt.

12/07/2007 11:13:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Stackars tant. Man undrar verkligen. Ispaisa

12/07/2007 11:44:00 fm  
Blogger Space babe said...

Det tycker jag var bra gjort av dig. Du såg henne i alla fall och talade med henne som en vanlig människa till en annan.

12/07/2007 02:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.