torsdag, augusti 17, 2006

Mobilarerna- det var vi!

S har redan fyllt fyrtio men har fest nu på lördag. Kidsen ska sova på madrasser i mormors källare. Jag har grävt i mina fotolådor för att hitta lämpliga bilder att använda till gratulationskort. Den här är från 1984 eller 1985. Jag gick på fotoskola och bodde inackorderad i ett vitt rum med vit heltäckningsmatta hos en kompis mamma på Fridhemsplan och hade i hop det med JM, en fransk kille, en desertör som var FEM ÅR ÄLDRE. Jag anar att mina kompisar var djupt imponerade. Kanske, kanske inte. Jag gjorde slut med honom titt som tätt. En gång hade han mycket dramatiskt blodat ned min vita ytterdörr. Då fick han skäll minns jag. På den tiden hängde vi på ett ställe på Nybrogatan som hette "Stockholm Mobile". Det var ett konstgalleri. Carouschka Streijffert, Jonas Bohlin och Charlotte (numera Engelkes) var med och startade det. Hur gamla var de? Tjugofem? Vi tyckte de var gudar. Vi "ungdomar" (ja vi var väl typ 18) kallades "mobilarer" och gick runt på stan med strutar på huvudet och kläder i plats som Carouschka designat. Vore kul att se hur vi såg ut, jag minns bara att det var färgglatt. Jag minns också ett foto som föreställde det helt okända aidsviruset. Jag minns att det ryktades att Carouschkas toalett saknade dörr. Those were the days. Snygg tjej för övrigt, S. Peruken kom från min pappa. Jag hade ett helt lager med Lotta-peruker.

6 Comments:

Blogger Space babe said...

Åh, men så där vill ju jag se ut.

8/17/2006 07:51:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Otroligt fin bild. Hon är en stilförebild.

8/17/2006 09:12:00 em  
Blogger deeped said...

Det är väl hon som var så oerhört galen i nåt inredningsprogram härförleden?

8/20/2006 08:37:00 fm  
Blogger Morelli said...

galen? inredning? nix denna S är doktor i idéhistoria

8/20/2006 09:42:00 em  
Blogger deeped said...

http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=5620&Itemid=369

8/29/2006 04:06:00 em  
Anonymous Anonym said...

Bror-Anders Månsson var finansiär och drivkraft bakom Stockholm Mobile så räkna in honom också. Jag har för mig att det var en hel del romantiska förveklingar mellan de inblandade.

9/28/2009 12:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.