fredag, oktober 13, 2006

Pre Wedding Activities

Manuset är nästan klart. (ja eller scenerna i alla fall och jag vet på ett ungefär vad som ska hända: interiör Mac Donalds Västberga, interiör bilen, interiör mammas kök) Manliga huvudrollen verkar vara nästan klar ("Om jag får vara mig själv". Självklart får du vara dig själv, här ska inte spelas teater!) Mamma klar: "fast jag vet inte om jag vill ha en rumänsk svärson med stort grått skägg". Det gör inget, mamma, det är på skoj. Kamera klar (tror jag) Kostym klar. Ljud? Inte riktigt klart- det beror lite på vilken ambitionsnivå vi har? Titel klar. Behövs: någon eller några glada filmarbetare och eventuellt en roligare bil. Men inte FÖR rolig bil. Alltså ingen cool bil eller så. Möjligtvis en skruttigare Svenson bil än vår Peugeot. Arbeta måndag eller tisdag? Alternativa titlar: "Den döva bruden". "Den presumtiva svärsonen". Vad säger du Mathimlen, ror vi detta i hamn?

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Åh, om inte min gamla Jetta hade avlidit hade hon varit jättebra. Bajsbrun.

10/14/2006 12:35:00 em  
Blogger Morelli said...

Synd!

10/15/2006 08:58:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.