lördag, mars 24, 2007

25 år sedan var det ja

Det kom ett brev med en inbjudan till klassträff. Kortet är från 1982. Vi går i nian. Jag sitter på andra raden, lätt ihopsjunken med ett konstigt leende i vit tröja och permanentat hår. Vi ska ses den 1 juni. Kul och läskigt. Jag minns att jag hade kunnat ge allt för att få skratta samma glada skratt som Veronika, hon med brun tröja och huvudet på sned. Mitt minne säger också att jag var en introvert och deppig bokmal hela högstadiet men jag har i efterhand fått revidera den bilden lite. Det sägs att jag i bland var sprallig och full av upptåg. Peder med vinröd tröja på nedersta raden var jag olyckligt kär i.

4 Comments:

Blogger Space babe said...

Shit, jag ser inte att det är du!

3/24/2007 07:39:00 em  
Blogger Morelli said...

nej jag vet, det är en konstig bild. Det här togs ungefär samtidigt

3/25/2007 11:57:00 fm  
Blogger Ana said...

Fan också, vi som ska ha fest på lokalen den 1 juni. Ana

3/27/2007 09:26:00 fm  
Blogger Morelli said...

åh nej, men jag kommer till er sen då och ventilerar!
härligt att tänka på sommarfest! ljummet i luften, ungdomar i ljusa kläder som raglar runt i sommarnatten och kissar mellan bilar...lovely!

3/28/2007 10:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.