onsdag, mars 28, 2007

Tio sinom tio limpor

Jag tror att vår syrianska grannfru- hon som jag skrev mitt allra första blogginlägg om-tycker lite synd om oss. Hon kan om hon vill ha rätt bra inblick i vårt kök. Jag antar att det ser kaotiskt ut. Barnen är schaviga. Långhåriga och dana. Gamla kläder med lappar. Ett par gånger nu har hon ringt på och haft med sig bröd från någon hon känners bageri (jag vet, man säger inte känners...)Lite gammalt bröd. Tolv limpor. Tio limpor till. Vi tackar och tar emot. Hon känner sig god. Vi äter lite, slänger i smyg, matar fåglar.

Nå vad annars? Jo, allons enfants á Paris demain. Jag får tyvärr åka utan fungerande bankkort eftersom jag spärrade alla kort i måndagskväll. Men B,40 har cash sa hon. Och A,12 har lite cash i spargrisen och C,14 har kanske även hon lite cash. Det löser sig. Det regnar där. Vi kanske hänger i katakomberna. Och i Marais. Och på cafeer. Med mera. A12 och C14 får bestämma. Det kommer de att gilla. Ska bli mysigt. Jag ska läsa "De vilda detektiverna" om jag har tid.

1 Comments:

Blogger Smarta Sara said...

Bäst shopping i Marais! Och glöm inte att gå på nyrenoverade Orangeriet om ni vill titta på konst lite lagom länge utan att bli helt tillintetgjorda som i alla fall jag tycker att jag blir på t ex Louvren eller d'Orsay. Själv åker jag till Paris i MAJ - på en härlig kombo av jobb och nöjen. UTAN man och barn.

3/29/2007 08:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.