söndag, maj 13, 2007

Kallet

"Annorlunda äkta tavler säljes" på Blocket såg jag nyss. Jag har legat i sängen och läst Martin Schiblis & Lars Vilks "Hur man blir en samtidskonstnär på 3 dagar" och önskar att jag läst den för länge sedan. I vilket fall som helst är den toppen även om jag samtidigt blir deppig. Roligt att de till exempel säger att konsten inte ska vara rädd för att vara medioker. Jag tänker på min "Swedish Association of Mediocrity-film som handlar om just det. Jag suckar djupt och säger "ja så är det förstås" på var och varannan sida. Vad är det vi håller på med egentligen? Och var i helsike bör poeten pyssla med i den här soppan? ". Vad är en poet för slags tönt? Olle lägger pussel. Jag har precis lyckats få med mig Martin att åka på bara titta på möbler-runda. Vinterviken har slutat med brunch, annan hade vi ätit där senare. Jag är på väg någonstans men vet inte var. Det har med poesin att göra i alla fall. Vad det nu är. Att göra något av inget särskilt. Andra bloggar om: , , , , , , Lars Vilks blogg är här.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

pris mellan 300 och 3.000 kr - ej förhandlingsbart. Det var bra tycker jag!. G

5/13/2007 01:45:00 em  
Blogger Morelli said...

Nå, vad sägs om detta lilla söndagsnöje:Handskrivna dikter säljes Perfekt gå bort present. Ett unikt tillfälle

5/13/2007 06:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.