söndag, augusti 12, 2007

Kasper och hans vänner

Mamma hittade en bortglömd plastpåse i en garderob med alla dessa gamla kasperdockor. Jag var rädd för Kasper minns jag och efter att i vuxen ålder läst en Neil Gaiman serie om honom och bebisar som slängs ut genom fönster förstår jag varför. Någon bebis hade vi aldrig dock. Att kvinnlighet inte är helt givet utan kan modelleras fram med hjälp av långa trådar med träull och rött läppstift, det förstod jag tidigt tack vare den skalliga prinsessan. Tänkte först göra en pjäs och lägga upp på Youtube åt er men har istället ägnat dagen åt att skruva i hop en garderob. Nu ska vi sticka ut till med cyklar en sväng och det är sista dagen på semestern.
Tillägg: Mr Punch heter han i engelsk mytologi

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Hej! Va läskigt dem ser ut!
Mvh Abbe

8/13/2007 12:25:00 fm  
Blogger Morelli said...

jepp...de är läskiga..när jag får tid ska jag tänka ut ngt slags kasperteatermanus o filma dem på youtube...

8/13/2007 11:34:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.