söndag, augusti 05, 2007

Working girl

Apropå Guds påstådda död. Jag citerar: ''Man dödar inte ett andetag, en vind, en lukt, man dödar inte en dröm, en strävan. Gud, som de dödliga skapat till sin hypostaserade avbild, existerar enbart för att göra vardagslivet uthärdligt, trots allas vår färd mot intet.'' Michel Onfray Vad hypostaserad betyder vet jag ej. Men ett vet jag- de andra författarna här verkar inte bry sig om att solbada. Jag antar att de är modernare än jag. Soldyrkan är ju som vi alla vet väldigt passé.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

"Hypostaserad" betyder ungefär "uppställd", jmf "hypotes".

8/05/2007 02:35:00 em  
Anonymous Anonym said...

Tack Ingemar! Jenny (fortfarande på bryggan)

8/05/2007 04:52:00 em  
Blogger Space babe said...

Gud så vackert. Och sant.

8/06/2007 11:45:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.