söndag, september 02, 2007

Art decon vinner över krokhanden

Jag är svag för art deco-miljöer och jag behöver något spel i höst och Tim Shafer har inte gjort något nytt spel så vitt jag vet så det blir nog Bioshock i alla fall även om jag AVSKYR att hugga ihjäl folk i närstrid med en krokhand...jag anar att jag till och med måste döda ett barn för min egen överlevnads skull. Kanske går det att plocka upp någon pistol vad det lider. Men så bra som DN-journalisterna påstår att det är...det har jag faktiskt svårt att tro. Det höga betyget (5)säger nog mer om de andra spelens usla kvalitet, någon måste ju få femma. Andra bloggar om: , ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det finns ett demo, och det är så vackert, så vackert. Verkligen. Men själva spelet är, i alla fall i demot, lite väl mycket shooter för min smak. Och för mycket blodig rörtång. (Varför dyker just rörtången upp i så många shooterspel, vad betyder det egentligen?)

En tröst: Pistolen kommer tidigt. En kvinna går omkring med den i en barnvagn och pratar till den som till ett barn. Du kan ta den om du vill.

9/02/2007 08:09:00 em  
Blogger Morelli said...

tack gunther!

9/02/2007 08:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

You're welcome. Gör inte slut på alla skotten på en gång.

9/02/2007 10:20:00 em  
Blogger KamillaA said...

Bioshock! Jag som blev sugen och tänkte att det var en värdig efterföljare till Psychonauts! "Filosofiskt och vackert" sa de... Hm - inget man kan spela tillsammans med sin 7-åring alltså.. ta och ring upp Tim Shafer och sätt lite fart på honom!

Kolla min alldeles färska blogg. Väldigt beige än så länge.

Kram kram! //Klinteklimp!

9/03/2007 12:20:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Och. Man behöver inte döda några barn (om man inte vill) - men vem vill det?

Annars är det inte bara art deco-miljöerna som är vackra. Även handlingen är rätt mogen. Fast jag håller med, det är lite väl mycket shooter.

9/07/2007 09:38:00 fm  
Blogger Morelli said...

Bra! Tack naseer, jag ska spela i kväll när kidsen lagt sig!

9/07/2007 11:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.