lördag, februari 18, 2006

Leila Leila K

Mia och jag stod på Hötorget efter filmen Mitt hjärtas förlorade slag som var rätt dålig. Leila K, snygg som vanligt, rusade runt på perrongen med en snaggad ung kille som verkade hög på amfetamin. De rusade in och ut ur tåget som gick norrut, sedan över på vår sida, höga små skrik kom från Leila. Leilas engelska är inte helt bra vilket är roligt eftersom hon gärna vill framstå som en amerikansk ghettobrud. Vid ett tillfälle lutade hon sig fram och vände rumpan åt oss. Och vi som var där var hennes svensson knegar publik med vanliga jobb och astråkiga liv. Förstås åkte hon med i vår vagn och stod och sjöng med neddragen luva. Jag gillar den där jobbiga bruden! En period i alla fall var hon de enda offentliga bad girl vi någonsin haft. Filmen om henne "Fuck you very much" som Göran Olsson gjorde var bra minns jag. Hon är det närmaste vi kommer till en kvinnlig Torsten Flinck o Persbrandt. Men till skillnad från dem blev hon aldrig geniförklarad och har väl heller inte något (kvinnligt?) sammanhang som håller i hop henne. Min första tanke när jag ser Leila är..."skärp dig!" För ett år sedan ungefär gick jag ensam över Sergelstorg. Då kom Leila K mot mig med ett paket. "snälla kan du ta det här! "nej tack du" Leila fick fråga någon annan. Andra bloggar om: , , , , , ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Camilla Henemark är väl i samma klass som Leila K. Bad Girl också fast utan den glamour som omger manliga bad guys. ORÄTTVIST.
Isapisa

2/20/2006 05:55:00 em  
Blogger Morelli said...

yep, Camilla H är väl där också, fast hon tar väl lättare på sig offerrollen i medierna "jag är hemlös, de tär synd om mig" än Leila K...

2/21/2006 11:09:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.