måndag, februari 13, 2006

John Morelli bloggen

Apropå spöken från förr som spelar flöjt och en kommentar av Akut insikt så har jag nu tänkt tillägna följande text åt den som gav mig efternamnet Morelli och som jag inte sett sedan september 1993: Johnny Bullit Morelli. Jag lämnade honom då efter sju år och vägrade sedan att 1. träffa honom 2. förklara varför jag inte ville leva med honom, vilket han aldrig kunnat förlåta mig. (Nu vet jag varför, men jag kunde inte förklara det då. I dag hade jag kunnat messa i alla fall...ha ha) Nu bor han i alla fall i Plymouth Massachusetts med sin fru A, sitt barn eller sina barn och sin MOR tror jag…jag gjorde lite research nyss och det stod att John var skriven på samma adress som en vars namn börjar på B och som nu är 85! Gud hjälpe mig! Hon förlät mig heller aldrig. Jag var ”the Swedish girlfriend- wife from hell” Och hon var faktiskt the ”American mother-in-law from hell” och nu snackar någon som fortsättningsvis kommit bra överens med mina svärmödrar (hej carin & ingrid!) John Morelli spelade trummor i Tuff Darts, (3a från vänster) med Cyndie Lauper och Blue Angel (längst ned till höger) och när jag lärde känna honom 1986 i ett band som hette Shy Talk o som inte ens går att hitta på webben . NU driver han ett musikcafé tror jag. Och är fyrtioåtta. OCH jag brukar drömma på nätterna att jag, martin, olle, ville och alice åker bil genom USA och kommer till Plymouth Mass och stannar till vid hans café och säger hej. Och att han blir glad och bjuder oss på fika. Det blir nog så när man sårat någon, att de stannar kvar hos en och gnager. Förr skickade jag julkort år efter år men det slutade jag med eftersom jag aldrig fick några tillbaka. Men att Barbara lever...snacka om ont krut... vi får nog vänta några år till med en försoningsresa.... Andra bloggar om: , , , , , , ,

6 Comments:

Blogger Akut Insikt said...

Han ser ju fan inte klok ut.

Anonym... för inte så länge sen la jag in en bild på mig själv, sen tog jag bort den igen efter två veckor. Så en del av er har faktiskt åtminstone sett mig.

2/15/2006 12:35:00 em  
Blogger Morelli said...

menar du morelli? det tycker inte min man heller...

2/15/2006 12:39:00 em  
Blogger Morelli said...

FAST: det är ju ser jag nu FYRAN från vänster..inte han som står i mitten och grinar med bruna tänder...

2/15/2006 12:40:00 em  
Blogger deeped said...

Well... jag blev förvirrad eftersom den som är trea från vänster också var trea från höger... vilket därmed innebär att han som är fyra från vänster är tvåa från höger... och nu funderar jag på varför man alltid väljer att räkna från vänster och antar att det beror på att man läser från vänster. Borde göra research och kolla om japaner och araber räknar från höger när de ska beskriva bilder... fast jag struntar i det eftersom jag ändå är så tokmanisk att jag borde gå och fixa köket, städa toaletterna, komma på cancerns gåta och räkna ut avståndet till den bortersta galaxen.

2/15/2006 06:30:00 em  
Blogger Morelli said...

återigen, han med fluffigt lockigt hår och en litet hack i ´hakan

2/15/2006 09:05:00 em  
Blogger Ana said...

Jag tycker han såg bra ut. Spännande. Ska du inte berätta för honom varför du inte ville leva med honom? Någon gång? Ana

2/16/2006 02:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.