måndag, februari 06, 2006

thai massage

Hon är fyrtioåtta och har två barn För fyrtio kronor knådar hon främlingar på stränderna Hennes mörka smala händer far över skinn och muskler Under hennes händer tänker jag barnsliga tankar om att vara unik Mina muskler, mitt brosk, mina senor är särskilda! Här ligger minsann inte vilken kropp som helst: Känner du det damen? Visst är just jag lite roligare att knåda än den där tjocka tyskan som ligger här bredvid? Eller gubben med den håriga ryggen? Damen arbetar under godmodig tystnad. Jag inser att jag är ingen, jag är hennes tusende kropp. Men strax innan hon ber mig vända mig klapprar hon ryggen med händernas långsmala gavlar. Kroppen blir ett instrument: den låter som en bulkig lädertrumma. Klioff Kloff Strax senare är det tyskans tur, hon låter annorlunda än jag, dovare, gällare Ploff Kloff Och sedan är det gubben med den håriga ryggens tur att ljuda över land och hav. Doink Doink. Ploink Kloff Rätt unika är vi som trummor trots allt (koh samet mars 2005) Andra bloggar om: , , , ,



Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.