fredag, januari 20, 2006

Kändis? Hör av dig!

Jag har skrivit två kulturtexter den här månaden. Har jag tur kan jag fakturera ca 9000 kronor. Mailade en redaktör som sitter på en flashig tidning: om jag intervjuar en kändis så kan jag tjäna 7-8000 kronor. Kändisen ska jag hitta själv; personen bör vara aktuell, rik, berömd, framgångsrik och ha klass....en sådan som läsarna både kan identifiera sig med och vilja vara som. Min kompisars förslag på kändisar: Maud Adams (kanske för gammal), Christer Fugelsang, Nina i Cardigans, Benny Andersson, Åse Cleveland (förmodligen för gammal) Carina Berg (förmodligen för ung) Jockum Nordström (kanske lite för crazy) Björn Borg. Min syrra som känner K som känner känt folk från teve är satt att hitta något lämplig objekt som kan ställa upp för den goda sakens skull. Jag bara undrar: Är vi horor eller är vi horor? Och vad skulle jag prata med Björn Borg om? Ge mig gärna fler förslag; är ni själv känd eller känner ni någon som passar på beskrivningen ovan så kan väl ni maila mig! Andra bloggar om: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

kajsa bergqvist??

1/20/2006 09:51:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.