fredag, januari 13, 2006

Min nya kompis- Miranda July

Jag har fått en ny kompis! Miranda July som gjort filmen " Me & you & everone we know" Hur söt var hon inte när hon spexade loss med vita tubsockor inne på skoavdelning på varuhuset? Hur mycket kände man inte för henne när hon skrev FUCK på insidan av bilrutan i bilen? Hur jävla bra var inte den där promenaden hon och skoförsäljaren gjorde..när de skulle skiljas i nästa korsning? genialt! Och "poop back and forth" var ju strålande. När lillkillen fick en puss på munnen i slutet på bänken: det gjorde hon med värdighet, hans nätkompis! och kuratorn på museet som faktiskt ringde och sa "macaroni" på telefonsvararen. Andra bloggar om: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej, jag älskade filmen också.
Såg mitt hjärtas krossade slag (eller var det vingarna som krossades). Hur som helst var det också en asbra film som det stod om i DN idag. Så nu har jag nog sett de 2 filmer som är värda att se och som är uppe på filmdukarna i Sverige.G.

1/13/2006 01:35:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.