söndag, februari 05, 2006

tjackpundartics

På uppmaning av Bräck försöker jag komma på några märkliga vanor Först kommer jag inte på några alls, är inte van med självbespegling på det sättet, för mig är egentligen inga vanor märkliga om de utförs av mig, även om andra skulle tycka det. Frågade Martin, han svarade ”kollar e-posten hysteriskt ofta” Men några saker kommer jag på: Jag har konstiga muntics när jag tänker, så kallade ”tjack pundar rörelser”, sådana som amfetaminmissbrukare och kokainister gör. Det kom när jag åt den antideppressiva medicinen (Nefadar) för några år sedan. Jag tror det hänger ihop med hög serotininnivån i huvudet…men vet inte vad som är höna och ägg; kanske gör jag rörelserna för att höja nivån eller så gör jag rörelserna när nivån är höjd. Biter på naglarna-vilket i o f sig inte är så ovanligt, det skumma är att jag aldrig biter på naglarna när jag lämnar Sverige. Aldrig utomlands m.a.o. Sedan MÅSTE jag alltid göra saker DIREKT när jag tänker på dem. Tex om jag ska köpa en present åt någon som fyller år om en vecka så vill jag helst gå till affären NU. Så att jag ska slippa tänka på presentinköp sedan. Ogjorda saker ligger och skvalpar och gnager i huvudet på ett destruktivt sätt, jag har ingen förmåga att låta saker bero. Sen kommer jag inte på NÅGOT MER...syrror o vänner kanske kan kommentera, omvärlden känner mig oftast bättre än jag. Andra bloggar om: , ,

3 Comments:

Blogger Morelli said...

man rör på munnen hela tiden...som ngt slags tuggande....man ser det även hos gamla narkomaner...

2/05/2006 05:12:00 em  
Blogger Morelli said...

fast jag gör det inte hela tiden måste tilläggas...

2/05/2006 05:13:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag kan inte tänka mig att du har någon som helst ordning i din hanväska, med fack och papper. Allt ligger säkert hullerombuller
Isapisa

2/06/2006 04:26:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.