torsdag, februari 02, 2006

Less is more

Jag tror jag håller på att få pappas sjukdom Jag skulle skriva en kommentar på Bräcks blogg och kom inte på vad jag skulle använda för ord. Recension tog jag till slut. Men i huvudet var det tomt runt Recension. Redogörelse flaxade förbi men det kändes inte rätt. Och Berättelse dök upp men det avfärdade jag direkt. För ett par år sedan skulle orden ha trängts med varandra runt Recension. Förstår ni vad jag säger? Det tunnas av! Å andra sidan….jag har läst förskäckligt ordrika texter som inte handlar om någonting En kompis till min syster fick ur sig en roman för ett par år sedan, full med ord, meningar och handling. Men den handlade inte om ett endaste dugg. Jag har massor av nya exempel på det fast jag har ingen lust att negga. Och tänk de som ska måla en tavla och springer iväg och köper 3000 färgtuber som de sprutar runt med och sedan inte får någon ordning på i alla fall! Så om jag håller på att tappa mitt ordförråd kanske inte är hela världen. Hur många ord behöver man egentligen för att säga något? Andra bloggar om: , ,

6 Comments:

Blogger deeped said...

Jag känner igen det där. Men jag tror inte att det är Alzheimer - snarare att hjärnan fokuserar för dåligt ibland. Men det är frustrerande många gånger.

2/02/2006 11:18:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, antal ord är ju ibland både viktigt och oviktigt och det var kul det du nämnde om boken. Jag hade glömt den. Måste plocka fram och läsa ur boken som var ingenting annat än just ord. Sen tror jag faktiskt att orden behöver semester så ta det lugnt, de kommer tillbaks. Hej från G.

2/02/2006 03:37:00 em  
Blogger Space babe said...

Vet genom Extreme tracking att de flesta som kommer till min blogg går via din. Tack för mina besökare!

Ja, skrev precis om min egen ordbrist och fick www.synonymer.se av Deep Ed.

Men som Stephen King sa (ungefär) i sin bok om skrivande: Alla har olika verktygslådor, det spelar ingen roll att verktygslådan inte har så många verktyg eller är helt komplett, om någon låda kan bli det, utan man gör det man kan med sin, och det blir unikt.

jag tröstar mig ofta med den tanken.

2/02/2006 11:16:00 em  
Blogger Morelli said...

bra tips om synomyner, tack deepEd, har fortfarande inte listat uthur man trackar sina besökare...extrem tracking...

2/03/2006 08:33:00 fm  
Blogger deeped said...

Det är dumt att "tracka" sina besökare - de blir så ledsna ;)

Ofta har man en funktion i statistiktjänsterna som kallas Referals.

2/04/2006 12:09:00 em  
Blogger Morelli said...

sådär, nu har jag fått en AD länk längst ned som jag ska försöka lära mig att tyda å ska jag hänge mig åt extreme tracking framöver...av mina ca 50 besökare per dag...

2/04/2006 10:17:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.