torsdag, februari 09, 2006

headhunta mig idag tack

Det blötsnöar. I morse hamnade jag i världens ände: Sätra industriområde för att jag skulle hämta vår bil (peugeuot 406 -99) som gud ske lov pajade när vi var på väg till Arlanda för några veckor sedan. Om inte bromsskivorna låst sig så hade vi aldrig tagit en taxi och då hade vi missat planet. Men på vägen hem från verkstan lät bilen som om den hade en båtmotor. Floff floff floff. Vände tillbaka: tanten bakom disken sa att det var nya bromsskivor och att de kanske måste sätta sig...hmm...? Nu drar jag till Moderna museet tror jag och ser Dick Bengtsson utställningen. Kommer inte på något jag ska skriva om här...eller någon annanstans. Håller på med en översättning till engelska av mitt gamla reportage "kungarna på 8e evenyn". Mathimlens man, Språkekvilibristen, hjälper mig med översättningen. Varför? Jo, det ska in i New Yorker, hade jag tänkt mig. De kommer ringa mig när de fått det och erbjuda mig jobb som staff writer och ge mig en saftig månadslön och lägenhet på Manhattan. Hoppas det kommer en dikt flygande snart...

2 Comments:

Blogger Ana said...

Sluta aldrig skriva Jenny! Och det är klart att man har dåliga dagar. Det har jag titt som tätt. Inte i dag dock, är ganska lycklig faktiskt. Kanske jobbigt påpekande... men du brukar inte ta illa upp av sånt.

2/09/2006 04:30:00 em  
Blogger Morelli said...

nix
tar inte illa upp av andras lycka
och dagen blev riktigt bra till slut

2/10/2006 01:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.