onsdag, april 26, 2006

Fina Öppna kanalen

Nej, jag är inte ironisk, bevare mig. Jag bara gillar att öppna kanalen finns. Jag antar att dess närvaro lär mig något om den etablerade konventionen, precis som Dorinel Marc lär mig något om det etablerade genom att peka på det som står långt utanför. Här är Klara Kyrkas påskspel med kasperdockor. En gång såg jag en härlig intervju på samma kanal då den dåvande DN-chefen, en osminkad och rödmosig Joachim Berner, oavbrutet och nitiskt intervjuades av en arabisk man med jättemusche som ställde frågor han knappt förstod. That is how we like it!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad är öppna kanalen?? Isapisa

4/26/2006 09:33:00 em  
Blogger Morelli said...

Men Isa pisa, Den kanalen ALLA har-du med, du får vrida lite på kanalväljarratten på teven så dyker den nog upp...missa inte feministteven med tanter utan behå o krulliga frillor o lila velourklänningar o eritrea teve från fester i förorten...

4/27/2006 08:49:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilket överlägsen tonfall jag anar här. JAG har inte den kanalen, jag har ettan tvåan och fyran inte ens den finska kanalen har jag. Inget digitalt här alltså. Isapisa

4/27/2006 09:38:00 em  
Blogger Morelli said...

okej, sorry, jag glömde att du bor i ett kulturhus..men alla som har marknät har den...tror jag...jag har alltid haft den även innan jag fick kabel....

4/28/2006 10:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.