torsdag, maj 18, 2006

Hur billigt kan det vara?

Små Smulor Gröndal. Något att ta itu med för en ung konstnär kanske? Svetsa i hop till något fantastiskt och slå världen med häpnad? Jag köpte Jan Erik Volds diktbok "Sorgen. Sången. Vägen" Bonniers 1987 för tio kronor. Här följer ett smakprov: Om glädjen finns inte mycket att säga, den sköter sig själv. Sorgen däremot, är när glädjens film går av- och ljusen måste tändas i salongen. Biografimaskinisten är mannen det ropas på då. Den jäveln! Andra bloggar om: , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vold... det var längesen. Han är fin. Men du: När du lägger in länkar kan du väl se till att man inte lämnar din blogg utan att länken öppnas i ett eget fönster. Om du inte vet hur du ska göra det kan du väl skicka ett mail så berättar jag (som inte vet särskilt mycket men har bra support...).

5/18/2006 04:23:00 em  
Blogger Morelli said...

hej benga! han ska vara i malmö på poesidagarna läste jag: http://www.poesidagarna.nu
tack för tips om det där med länkar...men en av de saker jag gillar med bloggar är just "runtklickandet" o det går ju förlorat om nya fönster öppnas ....

5/19/2006 01:10:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jo, det har du rätt i. Det är väl jag som är lite väl egocentrisk, eller vad fan det nu är. Jag har så sällan nåt vettigt att säga men jag säger det ändå.

Vold, ja. Jo, det vore nåt. Men jag är hopplös när det gäller att "lyssna" på poesi. Det är några det funkar med. Men inte Vold, vad jag kan minnas. Honom vill jag läsa.

Å andra sidan var jag med om en uppläsning för en månad sen då jag plötsligt började förstå vad det var jag hade försökt läsa när jag hörde dikten... jo

5/21/2006 11:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.