torsdag, juni 22, 2006

Varium et mutabile semper femina

Har hämtat lille M på flygplatsen. Han är vår nioåriga Las Vegas släkting som ska lära känna Scandinavia i hela fem veckor. Jag bestämde mig för att "semestern" började när jag hämtade honom. Vi kommer att fara runt: Östergötland i helgen, Sturkö i Karlskronas skärgård nästa vecka, Malmö en vecka, Ravlunda (på målarkurs!) en vecka, Stockholm, Gotland etc. Jag kommer säkerligen att "vykortsblogga" om det funkar med uppkopplingar genom telefonlinjer. Bra intervju med Marie Louise Ekman i Dn i dag. - Jag har förstått först efteråt vad det är jag gör, ja, vad jag har hållit på med hela tiden. Jag är inte konstintresserad alls. Jag försöker förstå tillvaron genom att rycka ut fragment ur den som jag håller på med tills jag känner mig... lugnare, i alla fall med just den lilla skärvan. Men jag har ingen ambition alls att göra konstverk. Jag har alltid gillat henne fast jag har alltid upplevt att hon gör det så förbannat lätt för sig. Hon är begåvad och har humor och en självklar postition men hon anstränger sig aldrig. "Hoppsan, en utställning! Den blev bra! " Jag har alltid undrat vad hon skulle kunna åstadkomma om hon hade ambitionen. Från det ena till det andra så finns det en tjänst jag nyss hittade: hitta.se/trafiknytt med vilken man kan se trafiken just nu genom lite olika uppsatta online kameror. Vi drar åtta i morgon bitti och kommer köra förbjudna vägen och bredvid E4n så långt söderut vi kan. Jag hatar att inte komma i väg! Man har packat bilen, man har städat, man har svalt sin irritation, man har i bästa fall inte snäst, barnen sitter i baksätet med varsin gameboy, bilen är tankad och så kör man och så blir det STOPP. Inte undra på sen att alla kör som tokdårar när det väl släpper.

3 Comments:

Blogger Morelli said...

»Qvinnan är alltid ett vankelmodigt och ombytligt
ting» (Vergilius »Aeneiden» 4: 569)

6/22/2006 08:29:00 fm  
Blogger Hanna said...

Tempora mutantur et nos mutamur in illis.
Ha en bra semester! Jag ska nog stanna hemma på min. Och göra små saker.

6/22/2006 06:55:00 em  
Anonymous Anonym said...

Önskar jag kunde köpa en affisch åtminstone. Men det finns inte att få tag på. Tycker M-L Ekman är en fantastisk konstnär och hade jag bara pengar skulle jag köpa massor av hennes tavlor.

6/26/2006 03:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.