fredag, september 15, 2006

jag åkte till agadir

har väldig lust att höra den gamla slagdängan: "jag åkte till agadir ej för att träffa en furir sol och sommar det var i marocko kavaljer i den marockanska armén vi solade varje dag .....underbara dagar... sedan drack vi kaffe där...." Finns den på nätet? Inte med Tommy Körberg utan med tanten? Hon som hickar... Och om jag hade orkat sitta en minut till framför denna burk så hade ni fått höra MIG sjunga fragment från nämnda sång på mp3 men jag kan inte vara hemma en minut till för då blir jag galen. Jag hoppar istället in i bilen och kör...söderöver....förmodligen uppsöker jag någon lumpbod kanske blir det Myrorna i skärholmen. Det är mitt allra bästa. Som jag har slitit sedan klockan åtta. Med tiggarbrev och journalistik bland annat. PS Okej; jag har hittat den: Mona heter hon som sjunger Mycket hörvärd DS

9 Comments:

Blogger Hanna said...

VAR har du hittat det här? Det var det absolut roligaste jag hört den här veckan, månaden!!! Jag älskar internet.

9/16/2006 08:56:00 fm  
Blogger Hanna said...

Stilmässigt påminner det mycket om de sånger jag spelade in med rullbandspelare när jag var liten - helt improviserade, handlade mycket om prinsessor och äventyr.

9/16/2006 08:57:00 fm  
Blogger Morelli said...

hej early bird ondskan!

En av mina systrar (hon som kallar sig isa-pisa) kom hem med ett kassettband för en herrans massa år sedan, "ring inte oss" hette det och det skulle härstammat från en studio. En producent som fått in demos från folk hade samlat de värsta/roligaste på det här bandet.
vet inte om det är sant, men det var mycket skoj. jag har letat efter det i lådor men utan resultat

Tommy Körberg har för övrigt också spelat in den här "furir i agadir" låten...

9/16/2006 09:44:00 fm  
Blogger jacobsteel said...

sjung om studentens lyckliga dar! hahahahahahaha..... så länge vi leeeeeeeever........ tack som tusan! :D

9/16/2006 12:16:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Hon rockar verkligen loss.

9/17/2006 11:01:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Det fanns en om travbana också Jenny. Nåt om ptrooo ptroo ptroo, hej hopp, nu alla iväg på en gång. ptroo ptroo ptroo, galopp galopp
Hittar du bandet? Isapisa

9/17/2006 09:30:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har ett band med både Mona och ptroo på. En riktig raritet!

4/09/2008 11:42:00 fm  
Anonymous Anonym said...

hej! om du gillar Mona L Olsson och dylikt så vill jag bara vara fräck och göra lite reklam för mitt radioprogram. http://odis.blogg.se/sunk

// Odis

4/28/2008 02:01:00 em  
Blogger Jenny Morelli said...

Hej odis!
det ska jag kolla upp! tack för tipset
/jenny

4/28/2008 04:22:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.