måndag, september 18, 2006

Php, plugins och fan och hans moster

Php kunnig någon? Jag törs inte ställa några fler frågor till Deep Ed Det går inte att öppna htmla-koda inne i mina nya pages- varför? Hur visar man bäst/mest elegant sina illustrationer och bilder i wordpress? Vilket plugin ska man använda? Varför syns inte det pluginet jag försökte installera? lightbox 062 Hur laddar man upp plugins på ett smart sätt? (jag laddade ned dem på skrivbordet, zippade upp dem och satt och skapade mappar inne på mitt wp-content directory och laddade upp filerna igen fil efter fil. Det tog eoner av tid kan jag tala om men funkade inte ändå. Jag hatar att lära mig nya saker! Jag är för gammal för sånt här. Fast det börjar se rätt bra ut tycker jag...Ni får gärna komma med feedback vad det lider. Jag behöver någon som kan ta ett porträtt i bra ljus...när jag ser proffsig och kompetent och INTE artsyfartsy ut. Andra bloggar om: , , , ,

5 Comments:

Blogger deeped said...

Du måste aktivera plugins inne i WP under fliken Wordpress. Vissa av dem behöver du också lägga in som kod under Theme Editor under fliken PResentation.

9/18/2006 10:35:00 em  
Blogger deeped said...

Lightbox är inte en wordpressplugin. Det är ett eget javascriptad applikation.

9/18/2006 10:36:00 em  
Blogger deeped said...

Du har en elak popupblockare som göratt det inte fungerar att fixa html. Fimpa alla blockader för dina wp-sidor så blir det bra (jag satte igång din Akismet genom att använda min API-kod när jagändå var inne ;))

9/18/2006 10:40:00 em  
Blogger Morelli said...

tack deep ed, jag återkommer..i dag ska jag lära mig bonniers webb

9/19/2006 07:37:00 fm  
Blogger Hanna said...

Jag frågar mig snarare vad en plug-in öht är?
Tack för igår förresten!

9/19/2006 08:52:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.