fredag, oktober 20, 2006

Blondinskämt en masse

-Vad är det första en blondin gör när hon vaknar? -Klär på sig och går hem. -Hur får man en blondin att skratta på en lördag? -Dra en vits på torsdagen! Jag är väldigt förtjust i blondinskämt. Särskilt eftersom de är så MÅNGA. Över hela jorden sitter det folk och klämmer ur sig det ena blondinskämtet efter det andra på löpande band. Förmodligen för att blondinens makt är så stor över det manliga begäret. Det är lättare att tända på någon om man samtidigt känner lite förakt, känner sig lite förmer. Jag hade en blondinfilmsidé ett tag men den kommer jag inte på just nu. M ropar. Han har lagat saltinbakad fisk enligt Jamie Olivers recept. Förresten gjorde M pasta med strömming, fänkål och tomat häromkvällen- jag rynkade givetvis på näsan innan- det låter ju superäckligt - men jag hade fel. Det var gott och italiensk. Strömming=sardin. Han är inte blondin. Och vi dricker champagne.

4 Comments:

Blogger jacobsteel said...

champagne är faktiskt alltid bra.

10/22/2006 11:27:00 em  
Blogger Morelli said...

ja eller hur, det funkar även under mörka oktoberhemmakvällar- dyr och rosa var den också

10/23/2006 11:54:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det Bingo Rimér på bilden?

10/26/2006 02:21:00 em  
Blogger Morelli said...

hej hej! ingn aning, bildgooglade på Blondin och den här bilden dök upp--förresten har jag "bonde söker fru" på video...fast det är nog fel avsnitt..det är repris på söndag! äsch, jag lämnar kommentar i din blogg i stället /j

10/26/2006 04:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.