tisdag, oktober 24, 2006

Flytta tavlor i regn

Var på Konstfack och lyssnade på min kompis D som pratade så fint och visade sin konst för utbytesstudenterna. I pausen pratade jag med Erin från Baltimore och två tyskar, en tjej och en kille. Frågade dem om de hade sett något i Sverige som de upplevt som inspirerande. Den tyska tjejen sa: "Alla rödmålade och grönmålade saker som finns på offentliga platser, det är som ni använder samma röda pigment och samma gröna pigment till allt, mycket fascinerande". Erin från Baltimore sa: "Jag har sett ett litet fyrkantigt hus med träpaneler i Sickla, Nacka. Ett sådant hus skulle du aldrig i se i USA" Den tyska killen sa: "I går vid Odenplan såg jag två män som gick omkring och bar på en enorm oljemålning utan skydd i regnet."


Bilden föreställer D framför projektionsduken, speglad i en dörr.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sköna iaktagelser, intressant tema att prata om hur utlänningar upplever Sverige, det är ofta väldigt underhållande. Det borde vara en bra bokidé. Som i Blue in The face filmen när Lou Reed pratar om Sverige, att han tycker att det var lite kusligt eftersom "allting fungerar"

10/27/2006 11:12:00 fm  
Blogger Morelli said...

ja visst är det inrtessant - och blue in the face ja, just det! den kanske man ska se om...jag minns att jag gillade den bättre än smoke, men visst var den en biprodukt av smoke?

10/27/2006 01:01:00 em  
Blogger odenplan.nu said...

Igår på Odenplan såg jag en man och en kvinna komma bärnades på en kamel. Det var ännu konstigare...

10/28/2006 03:03:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Jag trodde först att bilden föreställde en hiss.

10/29/2006 11:10:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.