fredag, november 10, 2006

Jerk pork & papperspåse på huvudet

Har precis marinerat karré efter Gittos recept. Nu ska den ligga ett par timmar innan det stora fredagsracet med kött, vin och choklad börjar. Jag har varit i Hornsberg (västra kungsholmen) i dag och lunchat på Fazer med softa M&M som jag känner sen ett par år tillbaka. Ljuset föll så fint så jag tänkte på film noir och en gatuscen i Grim Fandango och den industriella känslan som finns i området och närheten till vattnet fick mig att tänka på ett litet hippt område strax norr om Brooklyn Bridge på Brooklyn sidan, norr om bron. ”Nobro” kom flygande, jag tror det kallas så.

Jaha, och hur har veckan varit? Tackar som frågar: den har varit hektisk. Jag håller på med några parallella jobb i vitt skilda sfärer och huvudet jobbar hela tiden. Vaknade mitt i natten i förrgår och kunde inte somna om. Lade mig på soffan och slukade PC Jersilds bok ”Darwins ofullbordade”som jag gillade.

---borttagen text om varför jag har papperspåse på huvudet- --jag gjorde ett misstag men känner inte för att stå för det just nu---ni får helt enkelt fråga vad jag har gjort för dumt---

Nu ska jag fortsätta skriva en liten stund innan jag går genom mörka skogen för att hämta mina gossar och locka hem dem med löften om chips och teve.

4 Comments:

Blogger rosa fluff said...

oj pinigt. Det kändes som Starlets "då gjorde jag bort mig" i vuxenform.

11/10/2006 05:01:00 em  
Blogger Morelli said...

jepp, precis så- det positiva är: man blir ödmjuk o får en liten story att förtälja

11/10/2006 05:37:00 em  
Anonymous Anonym said...

vad har du gjort för dumt?

11/10/2006 07:48:00 em  
Blogger Morelli said...

ta det lugnt carin b, bara professionella misstag

11/10/2006 09:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.