fredag, november 03, 2006

Leopadskinn

Alice Timander har det som gardiner. Alice Timanders dotter har det som sofftyg. Min förra svärmor hade det som duk någonstans i sitt hem om jag inte minns fel. Jag stod själv och fingrade på en leopardskinnkappa på Judits second hand i går. Och provade en klänning på Bröderna Eriksson som var svart och hade leopardkrage. (jag kommer aldrig till skott där förresten, hon borde sänka sina priser med ett par hundralappar) Det är Nalle Knutsson, det är Timander, kanske Britt Ekland, Sopranos. Fel, tantigt, bögigt, nyrikt, kul! Men aldrig som soffa, duk, lakan eller gardin hemma hos mig. Tror jag.

2 Comments:

Blogger Hanna said...

Leopardskinn, jag älskar. Mitt bästa var ett par svarta vantar med stora leopardmuffar på, de förgyllde en hel vinter.

11/03/2006 10:31:00 fm  
Blogger Morelli said...

ja, det är fint på kläder helt klart

11/04/2006 05:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.