fredag, oktober 27, 2006

En mängd frågor, lite klagomål och ett konstaterande

Vad ska jag köpa för mobil? Jag skulle vilja mobilblogga. Gör man det om man har 3 G? Vad kostar det varje gång man kopplar upp sig? Blir det hysteriskt? Är inte det framtiden? Jag ser mig själv stående på Sergelstorg, mobilbloggandes. Jag har fått musarm. Jag blir galen! Högerarmen hänger som en fläskfilé med ilande värk i. Tur för mig att jag är vänsterhänt. Kan inte låta bli att trycka på musen i alla fall. Klick klick. Vad gör man åt detta? Tabletter? Doktorn? Jag ska ha möte tio. Vad är klockan nu? nio och sjutton. Okej. Jag har fått ett nytt roligt svårt uppdrag, wish me luck. Är på forskningsjakt. Kulturministern är hörselskadad - kul! Om man är hörselskadad är det svårt att prata i telefon med de som bor i Gamla Stan. Konsonanterna går inte fram ordentligt genom de gamla telefonlinjerna. Man kan säga att konsonanter är små informationspaket som vokalerna färdas inuti. Och utan dessa paket så kommer det bara en massa oon och aan och iin och uun flygande. Det blir svårt för hjärnan då att tolka informationen korrekt. Konsonaterna är degen och vokalerna är fläsköttet, vårlöken och kryddorna inuti de dumplings våra hjärnor behöver för att skapa mening. Det här borde kulturministern veta om. Nio och tjugofyra. Stan, here i come.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjena!
Du kan chatta gratis om du har 3,det är väl det närmsta man kan komma bloggande via mobil tror jag.

10/27/2006 10:44:00 fm  
Blogger Morelli said...

hej hej anonym, tack för tips fast jag menar inte "tre" utan den här tekniken som heter 3g (tror jag...) som gör att man kan surfa snabbare fr mobil...

10/27/2006 12:58:00 em  
Blogger Hanna said...

Finns 3g? Det var en massa master de skulle sätta upp. Min mobil är söt. Den har internet. Jag brukar råka komma åt internetknappen och sen surfar jag lite innan jag hittar stänga av-knappen. Du kanske istället borde skaffa en liten liten bärbar dator och surfa trådlöst och blogga?

10/27/2006 02:59:00 em  
Blogger Morelli said...

Hoppsan, det blir lite snillen spekulerar härinne känner jag, "finns 3 g?" sorry ondskan, faktiskt ingen aning. GSM finns tror jag. och wap.. Synd att inte den där superkunniga unga killen med brillor på Aircall i Skärholmen kan komma in här och styra upp samtalet till en ny nivå

10/27/2006 03:27:00 em  
Blogger Hanna said...

Haha. Jag tror inte på 3g. Jag tror på UFOn.

10/27/2006 06:21:00 em  
Blogger Hanna said...

Men du är vänsterhänt, men musklickar med höger? Jag har vänt på alltihopa, så att musen finns till vänster om tangentbordet.

10/28/2006 03:29:00 em  
Blogger Morelli said...

vänsterhänt när jag skriver för hand och ritar- men musklickar helst med höger, mors mors

10/28/2006 04:43:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Nu dök det upp fyra nya poster på din sida, som jag aldrig sett förut.
Ändå kollade jag igår.

10/28/2006 08:03:00 em  
Blogger Morelli said...

Rosa baby, sa du inte att du installerat firefox? den browsern stannar i det den varit i sist om man inte trycker på uppdatera

10/29/2006 01:38:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Å, vad är det för dumheter dom har hittat på.
Jag tror inte att jag gillar firefox.

10/29/2006 03:27:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Vi matchar!

10/29/2006 03:27:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.