måndag, februari 19, 2007

Dagens killar

Dagens första kille: Kennet Klemets. Plockade upp honom och hans "Accelerator" på Myrorna, Skärholmen.

...Fridlysta dikter, dikter där man rastar hundar...

I dag läste jag en annan riktigt bra text om Google och deras Google books- projekt och jag funderar över framtiden för upphovsrätten och förlagsverksamhet osv. Google hade en konferens på New York City Library för ett tag sedan. Känner någon här någon svensk som var där så säg gärna till.
Sedan har jag på ålderns höst ( hmmm...?) börjat stendigga gamla goda Riksdag och Departement. Redaktören Nils Funcke är dagens andra kille: en duktig journalist och hans bok Tryckfriheten är toppen.
Men nu kom dagens tredje kille Olle in i hallen på skidor med dagens fjärde kille och nu ska det lagas majssoppa och ätas libanesiskt bröd med salami och drickas vatten.

Andra bloggar om: , , , ,
ds bilden är klickbar, man kan läsa Klemets dikt ds

2 Comments:

Blogger jacobsteel said...

låter gott. verkar ö h taget rätt matnyttigt.

2/19/2007 11:30:00 em  
Blogger Morelli said...

det var gott: 2 burkar majs, 2 hönsbuljong tärningar, schalotten-lök och mkt chili. Mixas slät.
Matnyttigt ja men jag ser att det var mkt på en gång i inlägget. Måste skapa luft åtminstone..men det funkar inte med styckeindelningar i blogger längre..jag försöker lägga in "breaks" men de försvinner när man publicerar..mkt skumt...

2/20/2007 07:52:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.