söndag, februari 18, 2007

Karaoke & Hootchy Kootchy

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gillar du dikter, besök http://stockholmsdoldisar.x2d.org ! Barnsligt ambitiöst, men gulligt och roligt om Stockholms hemliga ställen och söta dikter.

2/18/2007 03:26:00 em  
Blogger Hanna said...

Tack för igår!

2/18/2007 06:41:00 em  
Blogger Morelli said...

tack för tipset sara och tack själv ondskan! Nästa gång ska jag ha lika coola kläder som alla snygga tjejer på hootchy kootchy...fast en sak jag tänkte efteråt är att jag inte är helt förtjust i ironin i vissa av tjejernas uppträdande...föredrar att tjejer visar brösten framför tjejer som "visar brösten"...

2/18/2007 06:56:00 em  
Blogger Morelli said...

fler och lite närmare, skarpare hugh heffneriga hootchykootchy bilder finns hos
Mitt rosa liv & Elle som jag tyvärr missade på dansgolvet- det borde även dyka upp rapporter snart om aftonens begivenheter hos Mathimlen och Ondskan....jag väntar med spänning...

2/18/2007 07:30:00 em  
Blogger Hanna said...

Uppträdandena hade ofta en studentikos ton med alldeles för många citationstecken som jag inte var förtjust i heller. Möjligen var tanken att det är förnedrande att visa brösten på riktigt, men om man intar traditionella könsroller "ironiskt" så är det ett statement... eller något... jag tycker nog att man inte hade behövt vara rädd för att vara lite på riktigt sexiga.

2/19/2007 11:31:00 fm  
Blogger rosa fluff said...

Jenny: Lite närmare ja, haha... ser ut som att jag legat på rygg på scenen. Och ja, synd att vi missade varann, men en kram blev det i alla fall.

och Ondskan: Killarna som stod bredvid mig, tyckte uppenbarligen att det var mycket sexigt.

2/19/2007 02:09:00 em  
Blogger Martin said...

Jag tyckte det var jättekul på Hootchy bortsett från den muggiga technon på dansgolvet. Här är lite betraktelser och länkar.

Men jag tänkte på det där med att visa tuttarna kontra att "visa tuttarna". Jag skulle inte vilja besöka en strippklubb där folk visar tuttarna utan citationstecken. Jag förknippar det med prostitution och allmän sjaskighet. Den dagen någon försöker knädansa mig kommer jag att fly i panik.

Här finns bilder från i lördags, bl.a. ett jättefint porträtt på Elle.

2/23/2007 01:28:00 em  
Blogger Morelli said...

tack martin, jag hittade dock inte Elle., jag förstår mig inte på Myspace, det är så plottrigt och dant.
"allmän sjaskighet" ha ha, ja- jag med men jag antar att jag gillar just allmän sjaskighet. Intressant att tänka på var själva akten att visa tuttarna övergår från att vara något lågt och sjaskigt till något med kulturell cred. Var sker kultivering exakt? Varför får det ena kulturstöd (antar jag) och inte det andra?

2/23/2007 05:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.