torsdag, mars 08, 2007

Medium

Klockan nio börjar Medium som Frallan och jag alltid kollar på. Jag gillar det, till och med när det är dåligt. Jag gillar deras familjeliv. Jag gillar att den gamla puddingen Patricia Arquette är lite smårultig. Jag gillar hennes deppiga man. Jag gillar att de ligger och snackar innan de somnar. Eftersom jag har fått ett jobb på ett "fin" tidning så hör folk av sig som plötsligt kommer på att det kan vara mödan värt att maila och berätta om sina olika projekt och bjuda mig på fester och dylikt. Sluta med det hör ni. Om tre månader kommer jag att vara samma perifera frilansloser som jag var tidigare. Och jag är inte ett dugg roligare att umgås med i dag än vad jag var för en vecka sedan så snälla, hör inte av er. Ni är pinsamma. Nu har jag 4 minuter på mig att ta av smink och borsta tänderna. Det borde gå. Förresten så läste min dotter en dikt i går på en begravning hon var på. Jag blev så rörd och så stolt när jag läste den. Jag törs inte lägga ut den. Men satan var bra den var.

4 Comments:

Blogger Space babe said...

Jag gillar också de där ingredienserna i Medium. Tyvärr är jag för skrajsen. Kunde ju inte gå på toa på natten utan att tända lampan i tre års tid efter Sjätte sinnet.

Ha, har folk redan börjat slicka röv? Människor förnekar sig verkligen inte.

Min far håller på att börsnotera sitt företag så jag kanske blir rik snart.

Vill gärna läsa dikten.

3/08/2007 09:20:00 em  
Anonymous Anonym said...

Dikten får du omedelbart bums maila till isapisa och G (antar jag eller hur G?)

3/08/2007 09:53:00 em  
Blogger Helena Looft said...

Du är cool :-)

3/09/2007 10:18:00 fm  
Blogger Smarta Sara said...

Å så fascinerande. Jag har alltid jobbat på fack. och medlems- och företagstidningar så jag har aldrig upplevt det där. Trodde på mer av sådant när jag var på TV4 och och en sommar på Aftonbladet men inbjudningarna verkligen lyste med sin frånvaro. jag är dock stolt över att berätta att jag fått en inbjudan till ett seminarium om Äktenskapet i april.

3/09/2007 07:37:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.