torsdag, mars 01, 2007

Mustacherna & Pengarna

Sune Halvarsson, fd chef för Nutek, Riksbankschefen Stefan Ingves och nationalekonomen Lars Calmfors.
Nå!? Är vi Homo Economicus eller är vi Homo Mimetic? Kan inte någon på Handelshögskolan ta reda på det? Förresten har jag intervjuat Calmfors en gång för länge sedan. Han var trevlig. Han tyckte att jag ställde naiva frågor, dvs bra frågor som hans studenter inte vågade ställa i rädsla för att framstå som idioter. Det är länge sedan nu men "Vad exakt är ränta?" kan jag tänka mig att jag frågade. Som sagt: pengar är mitt nya intresseområde. Min egen mörka outforskade kontinent. Min nästa diktsamling kommer att med allra största säkerhet handla om pengar.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

13 Comments:

Blogger jacobsteel said...

mkt bra. det skaldas för lite om pengar.

3/03/2007 01:54:00 fm  
Blogger Morelli said...

ja eller hur! men nu får jag skynda mig eftersom nån annan ju kan hinna före....

3/03/2007 08:33:00 fm  
Blogger jacobsteel said...

en sån finfin morot för att sitta kvar och skriva... att det är så bråttom att hinna få ut idén. :)


(och wow, det byter bild i kommentarerna när man byter i profilen... men inte på gamla kommentarer... hahaha...)

3/04/2007 05:28:00 em  
Blogger Morelli said...

ja, vilken metamorfos :-)

3/04/2007 06:16:00 em  
Blogger Space babe said...

Men du har ju länge varit besatt av pengar. Jag minns att du sa redan 1996: Follow the money.

3/04/2007 08:26:00 em  
Blogger Space babe said...

Gud vilken snygg profilbild, Jakob, nu måste jag se till att uppdatera mina templates och få in dig i länkarna!

3/04/2007 08:27:00 em  
Blogger Jenny Morelli said...

space babe...sa jag det? "follow the money" "Money talks" var det väl...? Nåväl! ny eller gammal fixering- nu är det dags igen att tränga sig in o förstå kapitalets mysterium- Välkommen hem förresten. hann du med att filma i dag? i guess jag återigen får gå in och kolla på din väldigt sällan uppdaterade blogg...

3/04/2007 09:15:00 em  
Blogger Space babe said...

2001 sa du: Jag vill umgås med rika människor.

Jaja, sluta tjata på mig om mina sporadiska inlägg. Ibland kommer de ju forsande som du vet. Hur e det på jobbet? Puss.

3/05/2007 08:47:00 fm  
Blogger Morelli said...

ja spacebabe, jag hade (har?) en förställning om att riktigt rika människor är mer avspända än den uppåtsträvande medelklassen...fast nu handlar det inte om MÄNNISKOR, nu handlar det om mysterium...ok, jag ska sluta tjata...börjar jobba i morgon...

3/05/2007 08:53:00 fm  
Blogger rosa fluff said...

Har jag berättat att Donald Trump är en av mina förebilder? Nej det har jag nog inte, men det är han.

3/05/2007 12:13:00 em  
Blogger Morelli said...

jaha! donald trump! själv gillar jag george soros mkt- ja han är nog min favoritkapitalist- ser för övrigt att du heter Rosafluff igen. Trevligt! Både du o jacobsteel får mig att vilja förändra min profil lite oftare...

3/05/2007 02:39:00 em  
Blogger Morelli said...

så här till exempel: vad tycks?
min stureplansprofil a la rosa fluff"

3/05/2007 03:01:00 em  
Blogger rosa fluff said...

Jag tror själv att jag är lite som Donald Trump, fast fattig då.

Ja fantastisk! Du och jag och Bingo liksom.

3/05/2007 06:56:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.