onsdag, maj 23, 2007

Pappas bil

Pappas gamla bil hittad vid Torkel Knutssons gatan. I denna satt man alltså och lyssnade på kassettband med låtar som: "Don´t go breaking my heart" med Kiki Dee och Elton John, "Fernando" med Abba, "Jag vill vara din, Margaretha" med Sten och Stanley med flera med flera. Jag kom cyklande från Moderna Dansteatern på Skeppsholmen där jag och Mikhail Baryskhnikov såg på på dans ihop. Ja det gjorde vi. Foajén liksom ångade av hans närvaro. Människor nära superstjärnor skärper sig som fan. De ler extra brett. De talar extra tydligt. Servitriser får extra mycket dricks. Om jag gillade dansen? Nja...synd på en sån rar ärta tänkte jag när jag såg den argentiske dansaren Ezequiel Farfaro. Det fanns ingen närvaro mellan honom och svenskan. De hade ingen i rummet kännbar kemi. Jag kan inte så mycket om dans men jag känner igen närvaro när jag ser det. Mathimlen är på sin gulddrakefest. Hoppas hon bloggar om det. Nu ska jag knoppa.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Va fan, var Baryshnikov på skeppsholmen?!

/L

5/24/2007 08:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

Och pappas bil på Torkel Knutssons gatan!

/L

5/24/2007 08:45:00 em  
Blogger Morelli said...

vad gäller barry, ja det var han, kolla svenskan idag. Anna ångström verkade gilla dansen...skumt...

vad gäller farsan bil- jag antar att det bor någon hannes holmig rik kille där i krokarna som kör runt i bilen för att vara lite ironiskt "på" och härlig....

vad gäller dricks till servitriser när stjärnor är i närheten: jag har ALDRIG fått så mycket dricks som när Susan Sarandon åt frukost med sin son på Bendix på 19:e gatan/8 ave där jag jobbade en höst.. Mina regulars dvs vanligt småsurt introverta morgongäster sken upp och blev till små under av personlig charm så länge hon var där.... vad heter det "homo admirare" kanske?

5/25/2007 08:17:00 em  
Blogger jacobsteel said...

soft wheels.

5/26/2007 09:25:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Baryshnikov var på skeppsholmen samtidigt som jag, och jag missade honom!!

Jag gillar inte den typen av ironi, det är inte ens konst...

/L

5/26/2007 10:32:00 fm  
Blogger Morelli said...

han var kort. väldigt kort. typ en tvärhand hög.

5/27/2007 11:55:00 fm  
Blogger Space babe said...

Jag säger som /L: Vad fan gjorde Baryshnikov här? Kolla på dans? Varför HÄR? Fan, sthlm måste vara mer inne än jag fattar.

5/27/2007 01:31:00 em  
Blogger Morelli said...

som det stod i SVD han ska dansa med Ana...??? och koreograferas av Niklas? Ek

5/27/2007 01:39:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.