måndag, augusti 13, 2007

Ligg inte med mygg

Jag har i dag plöjt genom valda delar av Maja Lundgrens bok "Myggor och Tigrar". Jag ryser på vissa sidor. Vill vi veta att X och Y legat med varandra? Eller var det med Z? Lundgren visar förvisso på någon slags mod som skrivit detta men undrar om man inte själv blir mygga om man ligger med mygg? Måste inte vår position stå över den försmådda älskarinnans för att vi själva ska vara tigrar? Kunde hon inte skrivit DÅ? När det begav sig? Är hon BARA offer för denna ankdamm? Skulle hon skrivit detta om hon fått en unge med Lappen eller Jaenson? Är det hela SÅ fjuttigt? Vem vill bli författare då? Det är lite som att stå och grina utanför psykakuten. Gudmundsson har skrivit bra på SVDs ledarsida, Malmberg har skrivit om illviljan i boken, Carina Rydberg har skrivit om vikten av att undvika för starka adjektiv. Kärnborg om vår fjösiga ruttna värld. Summa summarum: ligg aldrig med cheferna och välj dina fiender. (Är inte döda tigrar bättre att slåss mot än levande mygg?) Lundgren brukar träna på Friskis i bland. Inte för att hon brytt sig om mig men jag ska i alla fall dunka henne i ryggen nästa gång jag ser henne . Lite coolt av AB faktiskt att låta Ulrika Knutson presentera boken. Andra bloggar om: , , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Läs vad Annika Marusarz skriver om Myggor och tigrar! Det är bra.
www.annika.maydaymedia.se/

9/04/2007 11:54:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.