fredag, november 25, 2005

Kyckling på rygg och en minuts skrik

Köp Färsk kyckling. Smörj in den med olivolja, oja, salt och peppar och lägg några några citronhalvor, ett par vitlökar och ett gäng soltorkade tomater inuti och tryck dessutom in ett par tomater under skinnet. Ställ in i ugnen ca 200 grader i ca 1 timme. Perfekt! Vi käkade den nyss med lite pitabröd och sallad med avocado, romansallad, parika o rödlök och Mormor Signes dressing (dvs 3 msk olja, 1 msk vinäger, lite salt, lite peppar och en halv tsk socker)¨ martin och jag träter dock om på vilket håll kycklingen ska in..jag hävdar att den ska ligga på rygg, han hävdar att den ska ligga på mage...men då sticker "hålet" rakt upp....jag frågade killen i charken på Ica i Liljeholmen och en tant vid mjöl o socker hyllan men de visste inte Inte ens min egen mor Birgitta visste!! Alldeles nyss... störde olle alice i alice rum och alice sa till olle lite för hårt kanske och då skrek martin till jättehögt och jag kände irritationen stiga mot martin var beredd på att kasta mig in i grälet...MEN som av ett under- det löste sig av sig själv. Alice hejdade sig, fick beröm av martin och hon gick in i vardagsrummet och pussade på Olle som kollade "pang-pang pappan" (dvs the "incredicbles") och sa förlåt och martin kom in hit där jag är och log och frågade om jag höll på att försvinna in i min egen värld och jag log och sa...nej.

3 Comments:

Blogger Space babe said...

Kyckling ska ligga först på mage med hålet uppåt, efter halva tiden vänds den och ligger då med hålet neråt, tycker jag. Då får man det bästa av båda världar. För då är den sidan med mest stekyta krispig när kycklingen är klar.

Signe kallar alla filmer om Mumindalen för "momin-mamma", lite som "pang-pang-pappa", eller hur?

11/26/2005 10:39:00 fm  
Blogger Space babe said...

Vad kul att du också länkar till Gammelmammans blogg.

11/26/2005 10:40:00 fm  
Blogger deeped said...

Oj! En av poeterna som ingen annan i min omkrets läst!

11/27/2005 10:35:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.