tisdag, november 15, 2005

Det snöar på Hökens gata

Och inne i den italienska delikatessaffären trängs Manchegoostarna med serranoskinkor, gorgonzolor och exklusiv choklad som det står "grand cru" på. Snart beger jag mig till Storängsbotten på ett hemligt ärende och när jag pratade med Gudrun i går sa jag att jag kanske borde skriva journalistik om det. -Nä, sa hon. Vissa saker kanske det i dina kretsar är bäst att hålla tyst om. Har ni inte läst Zaremba i Dn så gör det. Fast gud vad ARG han är på Pål Hollender. Jag blir nästan misstänksam. Hollender satte ju precis fingret på letternas "Nenozimig". Vad ligger mer begravt här...? För övrigt är det jul snart och jag vill ha 2 likadana soffor i vardagsrummet. Kolla in dessa från Ikea. Eller sådana här chesterfield, fast de är inte sköna kanske...man måste ju ibland sova på dem...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad för hemligt ärende??? Sofforna på bilen är inte tillräckligt sköna att sova och slappa i. Mera pös och mysän elegans tycker jag att det ska vara.

11/16/2005 01:00:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.