torsdag, november 17, 2005

några bevare mig

En massa kids springer runt på Götgatsbacken med kameror i högst hugg och stora yllemössor och förväntningar på livet...Nu är de säkert ute på fotoskolelärarens initiativ för att ta bilder av "STADEN" Ungdomen bara väller över oss, som en organiskt pumpande vilja som ska uppfinna världen igen och igen. Bevare mig. Och det tar heller aldrig slut. Man kan attackera kvinnor i fyrtioårsåldern som har barnvagn eller som adopterat små kinesiskor och högljutt anklaga dem för att vara för gamla för att vara mödrar. Skälla ut dem för att de mognat för sent, att de levt oansvarigt och slampigt i alltför många år. etc. Eller åtminstone inleda en dialog med dem för att hela tiden insinuera att de är för gamla för att ha barn.. Om jag tvingades till standup yrket så skulle jag i synnerhet piska handikappade och medelålders kvinnor. Det skulle bli mycket hörapparat...och eventuellt några taskiga skämt om barn. Extras funkade. Det fanns ju en värme i den dessutom. Andy stod och väntade på Maggie på slutet och hon vågade NÄSTAN gå fram till den snygga killen. Unga chefen och kaospiloten från Marstrand Patrick Liljegren, chef för Södra teatern, äter lunch med okänd kvinna på Ljunggrens. Bevare mig. Bild av naturens under :Ernst Haeckel

1 Comments:

Blogger Space babe said...

Jag tycker exakt som du om Extras! Uthärdade inte The Office, just pga avsaknaden av värme och mänsklighet, triangelkärleksdramat räckte inte för mig.
Vill se fortsättningen NU! Men Lasermannen är också bra. Fan vad pinsamt att TV4 kör skit som Medicinmannen när de för en gångs skull gör drama. Som om man inte fått nog av Persbrandt i alla Beck. (Dissar som vanligt något jag inte sett. Står inte ut med tanken att behöva verifiera mina fördomar genom att behöva kolla på dem.)

11/27/2005 11:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.