lördag, april 01, 2006

Hästen tämjd?

Vi var alltså på Peter Wahlbeck och Mikael Reuters power point show på Mosebacke i går kväll och var lätta och lyckliga när vi gick därifrån. Skrattade så vi grät bitvis. Och föreställningen innehöll bland annat: Lite trumsolo på digitala vegan trummor, Reuters söderkis ”Sosse- snajdarn” visar diabilder på sig själv: här är han ute på stan en fredagkväll, här visar han visar bilder på klotter som han krigar mot, här träffar han tyske Greedy (Wahlbeck) på sossekongress på Gran Canaria, här slår han ner Greedy i en härligt tafflig bildsekvens, han fixar inte att Greedy vill byta namn, här förlåter Greedy honom, ”vi sossar är jävligt bra på att förlåta, sorry Greedy for hitting you down, oj hoppsan nu ringer greedy i en jättelik svart låtsastelefon, "hello Greedy sorry for hitting you down…" Greedy vill att snajdarn kommer ned till irak med sina SOCIAL DEMOCRATIC books. I en annan sketch spelar Wahlbeck en skånsk konstnärinna som vill varna oss nåt som drabbat Malmö och som i FOLKMUN kattas KATTASLYNAN som slår sönder fönster kommer in i sovrummet på natten och står vid sängen och skriker. Helnöjda var vi alltså och jag har härmat sossesnajdarn hela frukosten, lite hes tjackpundarsöderkis dialekt och Martin har härmat kattaslynantanten. Vi tycker själva att vi gör det toppenbra… Men för att prata lite allvar…Wahlbeck håller på att bli lite lycklig….domesticerad, vuxen, välmående och juste…och det märks i hans gestalter. Han är inte lika arg längre och inte fullt lika galen. (Har han en skön mogen fru som dresserar honom, kunde jag inte låta bli att tänka? Är det testosteronet som börja sjunka?) Han skrattar sitt sköna wahlbeckskratt ibland men inte åt riktigt så anarkistiska saker som förr. Jag tror ta mig tusan att karln håller på att bli riktigt snäll... Han har en fin hemsida: där finns bland annat en oljemålning på KATTASLYNAN. Andra bloggar om: , , , , ,

2 Comments:

Blogger deeped said...

Samtidigt är väl det om något riktigt anarkistiskt - att vara snäll?

4/01/2006 01:00:00 em  
Blogger Morelli said...

jo så kan det ju vara-jag vet inte vad jag menar med snäll..han har kanske alltid varit snäll...vad vet jag

Men om jag fortsätter med att likna min absoluta king of comedy vid en häst så sprang han runt i vildare skogar förr...han var längre hemifrån....och gjorde fler krumsprång...med stigande ålder lunkar man mer runt i kända skogar...

4/01/2006 03:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.