tisdag, april 11, 2006

Vi snackar konst, grovsoprum, vi snackar snygg balkong

Hör upp gott folk! Jag behöver en bit PVC plast, cirka 90 cm x 2,5 meter som jag ska montera upp på balkongen med öljetter i kanterna och rep och sedan ska jag gå lös och måla på plasten, en gammal vit rullgardin skulle också funka, men materialet måste tåla fukt. Vaxduk är för sladdrigt. Jag har redan varit i kontakt med Printley i Farsta, hänvisad dit av Åhléns dekoratör Johanna som inte verkade hysa någon vilja att låsa upp sitt grovsoprum. På Printley var de mycket tillmötesgående, där jobbade engelske Richard och dit var jag hur välkommen som helst- men Farsta är lite off road för mig och någon av er har kanske en bättre idé. Känner någon kanske någon dekoratör, månne? Jag skulle faktiskt tycka det var rätt flott att måla på gamla PVC reklamskyltar från gamla kommersiella kampanjer. Dessa slängs ju huller om buller i grovsoprum! Slöseri! På mitt förra jobb brukade ADn och jag smyga ned till Åhlens grovsoprum som låg i samma hus där vi jobbade. Där kunde man fynda. ps bildgooglar man på pvc plast hittar man bland annat denna bild bildgoogle rules ds



Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.