onsdag, maj 31, 2006

Brevet från Murmansk

7 Comments:

Blogger Morelli said...

tar den inte slut lite väl abrubt? vi får se...kanske filar jag lite mer på den..

har förresten hittat en rolig dikt till från Kuba när jag läxar upp Gao Xinjang och Gunnar Ekelöf för att de tror att döden är en kvinna...

5/31/2006 10:36:00 fm  
Blogger Space babe said...

Gao Xingjian, om jag får be.

6/01/2006 08:56:00 fm  
Blogger Morelli said...

Gao Xingjian, sorry, jag blir lat i kommentarerna

6/01/2006 09:09:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Verkligen bra skrivet! Kanske kan jag hålla med om att den tar ett tvärt slut. Jag gillar verkligen texten i alla fall och visste inte att du skrev. Sedan undrar jag om slutet syftar till att de amerikanska ungarna inte har tid att vara barn? är det verkligen så illa? eller är det bara nåt man inte vill se, för mycket av det amerikanska kommer ju hit inom sinom tid.

6/01/2006 10:22:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att jag måste gå till optikern för en grundlig synundersökning. Men jag missar så lätt blogtitlarna. Läser bara inläggen. Ursäkta.

6/01/2006 10:24:00 em  
Blogger Morelli said...

hej ml, tack!
de ryska barnen hade suttit länge länge med sina alster- I Ryssland precis som på Kuba har man en sak i överflöd - tid
Västvärlden o marknadn äter ju tid...våra barn sitter inte i flera timmar och målar...de måste ju kolla på teve o spela dataspel o chatta o sånt...

6/02/2006 08:21:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hoppas att det är ett storstadsfenomen. Brorsans ungar är oftast ute och sparkar boll, leker o slåss :)

6/02/2006 05:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.