onsdag, maj 24, 2006

In vino

Jag har nog påverkats av roséreklamen och tror jag. Zinfandelen för 75:- är rosé. Chateau du Juge är mitt favoritdessertvin ( bättre än sauterne i samma prisklass- men detta kommer från Cadillac-distriktet som ligger bredvid Sauterne) Det har den underbara botrytis-smaken. Har inhandlat NK-mint att avnjuta med det vinet efter maten. Chill Out på flaska har jag aldrig provat men jag gillar det Chill Out i lila kartong (från Californien) så jag tänkte pröva det i flaska. Lambrusco tog jag för att det är det enda söta röda bubbliga vinet som inte är starkvin och för att det påminner mig om min ungdoms picknickar i parker. Rotari för att det är ett blommigt mousserande som vi hade på bröllopet. Jag valde mellan det och Pongracz (129:-) som är brödigare och egentligen snäppet godare men plötsligt blev jag lite snål. Marie D´Alsace höll jag på att glömma. Ett vitt vin som jag tror jag har druckit förr. Jag fick för mig att det är gott. Annars brukar jag köpa det här rieslingvinet Penfolds Rawson's Retreat Riesling. Vad vi ska äta? Anka en kväll vet jag. Om vi ska dricka allt? Det beror på hur många gäster vi får. Andra bloggar om: , ,

5 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Tack J!
Äntligen vet jag vad man skall dricka till Anka!

Din kompis
Norman B Fibbler

5/24/2006 01:16:00 em  
Blogger Sixten said...

Men du,
kanske en "ostkaka" till bröllopsvinet. Och sen har jag talat med A. om att komma på fredag, han tyckte det lät super, vi sa vid pass 6

5/24/2006 02:22:00 em  
Blogger Morelli said...

hej norman, du konspiratoriskt lagde, du tycker vi ska ta allt vin då va?
och hej "sixten"! kul att du också läser min blogg i bland och inte bara hör om allt det fantastiskt viktiga som står i den

5/24/2006 04:16:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hur var rosén? bra roséviner står om här:

http://www.yukio.se/blog/2006/05/rtt-ros.html
/häls p

5/25/2006 08:44:00 fm  
Blogger Morelli said...

Rosé Zinfandel vinet var sötsliskig o pinsamt att servera till den goda anden som M gjorde. Det smakade hallonsaft.

5/28/2006 09:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.