måndag, maj 22, 2006

Far & Mor

Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 Comments:

Blogger Yogamamma said...

Jag vill läsa dikten om barnen som du skrev om nedan. Läste Ninas artikel och din kommentar och kände "shit, jag är snart där, hur fan ska det gå för mig" ????
Huah....

5/22/2006 11:29:00 fm  
Blogger Morelli said...

åh, baby or not, visst kan du få läsa den- fast den ger mest röst åt en råbarkad, oälskande gammal tant som går runt i Sverige om 50 år och reflekterar över saker o ting, det är en röst som bygger på att hela moderskapstanken har rasat, att det inte finns någon som uppoffrar sig för någon annan längre...vilket även björk kom in på i en av artiklarna höstas...

när jag var gravid första gången rasade allt för mig & jag var deprimerad och rädd fast sen insåg jag att jag inte hade förlorat något alls...mitt gamla jag fanns kvar och i efterhand önskar jag att jag hade kunnat vila mer i det som var då ...i kroppen, i symbiosen, sitta på soffan och kolla ricki lake o amma...

jag gillar oxytycin, det där hormonet som vi får när babyn fötts...
kolla på http://www.nok.se/nok/titlar/27/07505-2.htm

5/22/2006 11:50:00 fm  
Anonymous Anonym said...

sad sad sad. Bilden påminner mig om någonting. Foton från någon känd amerikansk fotograf, kommer inte på. Nåt om tid som står stilla. Det är ett djup över bilden jag inte kan sätta fingret på just nu, måste tänka...Isapisa

5/22/2006 09:42:00 em  
Blogger Yogamamma said...

Tack för boktips! Och jag tror att det är som du säger, var sak har sin tid och man måste försöka leva mer i det.

5/26/2006 02:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.