måndag, maj 29, 2006

I krig med relationer & känslighet

Måndagmorgon och jag vet inte vad jag ska skriva om. Jag vill inte skriva vad jag ska göra i dag- vilka jag ska ringa eller vilka texter jag ska jobba med. Inte var barnen är eller hur barnen mår. Inte om vädret. Inte om relationer. (Jag är i krig med relationer- kvinnor och relationer och kvinnliga relationer och kvinnors inbördes relationer och kvinnors relation till män står mig upp i halsen. Böcker om relationer! Blää!) Inte vad jag drömt- fast jag har faktiskt börjat drömma mer livfulla drömmar och har en teori om ljuset och hur det påverkar människors hjärna och därför drömliv och varför man i de södra och ljusare delarna av världen borde ha ett rikare drömliv än vad vi har. Men nej, inte det. Ska jag skriva om min mammas artikel "låta leva och låta dö" om att avliva hundar i senaste numret av Tasstrycket? Den som slutar: "Vi har kvar våra minnen av den gamla, vilket gör livet rikare- under den utmätta tiden." Eller ska jag skriva om att det är skillnad på bloggare och bloggare och att jag gillar den känsliga bloggaren mer än den tuffa bloggaren som positionerar sig och har väldigt starka åsikter om allt. Fast nu kommer jag i o f s att tänka på Kinky Afro som är en av mina favoritbloggar. Han är ju så tuff att jag inte ens vågar lämna kommentarer. Känsliga Mathimlen sa en gång att "det måste finnas plats för sådana som mig också " (i den tuffa mediavärlden menade hon) och jag håller verkligen med. Känslighet är en egenskap som världen inte verkar värdesätta särskilt mycket nuförtiden. Apropå hundar- Om man kunde para Kinky Afro med exempelvis Mathimlen- har man en succéblogg då? Andra bloggar om: , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Jenny
Blir nyfiken på vad tasstrycket är för något?
Dagen innan vernisagen på Konstfack insjuknade min trofaste vän. En tio år gammal leonberger. Jag hade inte något annat val än att låta avliva honom.Med huvudet i mitt knä fick han somna in och jag kan endast vara honom evigt tacksam för alla de år han berikade inte bara mitt utan även barnens liv.
Katarina Lundquist

5/29/2006 05:24:00 em  
Blogger Morelli said...

hej k!det är täby hundsällskaps tidning- min mamma är flitig skribent där/ j

5/29/2006 05:41:00 em  
Blogger Hanna said...

jag skulle också vilja läsa din mammas text!

5/31/2006 07:11:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home




Copyright © Jenny Morelli 2007. Alla rättigheter förbehållna.